İkimiz de Hazine’dendik ve antikaya meraklıydık

Yazan: Feza Üstünkaya

Sevgili Osman’ı ilk defa bir yurt dışı seyahatinde tanıdım. O zamana kadar birbirimizi Hazine koridorlarında görür ve selamlaşırdık. Ben o zamanlar Hazine’nin dış ekonomik ilişkiler genel müdürlüğünde çalışıyordum. Osman ise yabancı sermaye genel müdürlüğünde çalışıyordu.

Paris’te OECD nin alt komitesi toplantılarına gidiyordum. İstanbul’da dış hatlar terminalinde Osman ile karşılaştım. O da aynı kuruluşun başka bir toplantısına gidiyordu. Selamlaştık. Osman ile aynı uçakla Paris’e uçtuk. Havalimanında Paris’te görevli ekonomi müşavir arkadaşımız Uğur karşıladı. Eşyalarımızı otele bıraktıktan sonra Uğur bizi evinde akşam yemeğine davet etti. Sen nehri manzaralı evinde Osman, Uğur ve Ben koyu bir sohbete daldığımızı hatırlıyorum.

Paris’ten döndükten sonra Osman ile arkadaşlığımız yakınlaştı. Tokyo’ya ekonomi müşaviri olarak atandığımda Osman’nın odasına çıkıp vedalaşarak Tokyo’da görüşmek umuduyla ayrıldık.

Her yıl Japonya’da yabancı yatırım seminerleri olurdu. Bu toplantılara Hazine’den katılım olurdu. Yanlış hatırlamıyorsam gittiğim ilk yılı Osman yabancı yatırım seminerinde konuşmacı olarak katıldı. Tokyo’da kardeşi Erol’un evinde kalıyordu.

Ben de ilk günü sekreterim Honda ile Osman’ı almak için arabam ile Erol’un Tokyo’daki evine gittik. Ilk gün Tokyo Büyükelçisi rahmetli Yaman Başkut ile bir görüşme ayarlamıştım. Osman ile birlikte Büyükelçimizin konutuna gittik. Büyükelçimiz de yarın yapılacak toplantıya katılım sağlayacağını ifade ederek Osman’a başarılar diledi. Osman toplantıda her zaman olduğu gibi başarılı bir sunuş gerçekleştirdi. Büyükelçimizin de övgüsüne mazhar oldu.

Türkiye’ye döndükten sonra Osman ile dostluğumuz devam etti. Eşinin ve kendisinin antikaya merakı bizim ile de ortak paydayı oluşturmuştu. Hafta sonu zaman zaman Çiçek ile Ankara kalesindeki antikacıları ziyaret ederlerdi. Bu konuda benim de görüşlerimi alırlardı. Bir akşam Osman ve Çiçeği evimize yemeğe davet ettik. Antika ve kültür ağırlıklı güzel bir gece geçirdik.

Osman bize yakın Beysukent’de bir villa satın almıştı. O Villa’nın deklarasyon işleri ile uğraşıyordu. Ben de aynı tarihlerde ev aldığım için bu konudaki tecrübelerimi Osman ile paylaşıyordum. Bir Ocak günü Osman’nın doğum günü partisine beni ve eşimi de davet etti. O gün Osman’nın annesi,babası ve yakın arkaşları ile tanışma fırsatını bulduk. Keyifli bir gece geçirdiğimizi hatırlıyorum.

Daha sonra benim Tahran’da Ekonomik İşbirliği Teşkilatında görevlendirilmem üzerine Osman’a veda ziyaretinde bulundum. Bana bulunduğum kuruluşun imkanlarından yararlanmam ve dönüşte emekliliğinde proje danışmanlığı yapma imkanlarını değerlendirmem konusunda tavsiyeleri hala kulaklarımda.

Osman’ı en son Tahran’dan Türkiye’ye geldiğim zaman sağlık kontrolü için gittiğim Hacettepe hastanesinde çocuklarını muayeneye getirdiğinde karşılaştım. Emekli olmuştu.IBM de çalışıyordu. Bana kartını vererek Tahran’a dönmeden önce bir yemeğe gidelim dedi. İki gün sonra Armada’da Osman ile bir öğle yemeğinde buluştuk. Hazine’den emekli olduğu için çok mutlu olduğunu gördüm. Yeni işini heyecan ile benimle paylaşıyordu.

Tahran’a döndükten yaklaşık 4 ay sonra Ankara’dan Hazine’den Murat Nedim Arıkan’dan aldığım telefon haberi ile Osman’nın vefat ettiğini öğrendim. O gün Murat Osman’nın cenazesinden geliyormuş. Çok şaşırdım. Ani bir hastalık Osman’ı aramızdan almıştı. Çok iyi bir dost ve iyi bir arkadaştı.